Audyt stron www

  • Post author:
  • Post published:27 listopada 2017
  • Post category:Blog

Audyt stron www

Czy twoja strona wystarczająco szybko się ładuje? Sprawdź.

Technika pędzi do przodu. Kiedyś uruchamianie systemu trwające minutę lub dwie było standardem, dzisiaj pół minuty oczekiwania potrafi doprowadzić niektórych ludzi do białej gorączki. Przywykliśmy do przyjemnej, szybkiej i komfortowej pracy i liczymy na to, że narzędzia nam tego nie będą utrudniały. To samo tyczy się stron internetowych a w szczególności w ich wersjach mobilnych. Według Google wiele stron traci nawet połowę odwiedzających z powodu czasu ładowania strony. Brzmi strasznie, jak sobie z tym poradzić?

Test My Site

Od pewnego czasu, Google nakłania do skorzystania z w pełni darmowego narzędzia Test My Site, które zyskało niedawno kilka nowych funkcji. Jest to świetne i banalne oprogramowanie diagnostyczne, umożliwiające sprawdzenie:

  • Jak szybko ładuje się twoja strona na urządzeniach mobilnych,
  • szacowaną ilość użytkowników których zniechęciło czekanie,
  • jak wypada twoja strona na tle innych w branży,
  • co możesz zrobić, aby zoptymalizować stronę (jeśli wybierzesz taką opcję).

Test My Site nie jest jedyną opcją, jeśli szukasz sposobu na rozwiązanie problemów ze swoją witryną. Druga aplikacja od Google to Test optymalizacji mobilnej. Pozwala on sprawdzić czy użytkownicy tabletów i telefonów napotykają jakiekolwiek trudności z uruchomieniem strony lub skryptów w niej zawartych. Przykładowo, jeśli strona zawiera małe czcionki, problematyczne do przeczytania na kilkucalowym ekranie, test wyświetli stosowny komunikat.  Witryna jest sprawdzana także pod względem hiperłącz oraz zawartości Flasha, który nie jest wspierany przez większość urządzeń mobilnych. Jest to szczególnie ważne, ponieważ badania pokazują, że 94% użytkowników smartfonów, wyszukuje w nim informacji w internecie, oraz 77% tych wyszukiwań następuje w miejscu gdzie istnieje dostęp do komputerów osobistych.

Test optymalizacji mobilnej trwa niecałą minutę oraz przekazuje takie informacje jak:

  • Czy strona jest zoptymalizowana pod urządzenia mobilne,
  • czy wszystkie zasoby strony się załadowały (jak nie, to które tego nie zrobiły),
  • jakie elementy utrudniają użytkownikowi mobilnemu korzystanie z witryny,
  • jakie elementy należy poprawić, żeby strona była przyjazna dla smartfonów.

PageSpeed Insights

Ostatnim narzędziem od Google jest PageSpeed Insights. Wystawia on punktową ocenę adresu url, zarówno na telefonach jak i komputerach. Pokazuje on także najlepsze metody optymalizacji i od razu proponuje rozwiązania, oraz pokazuje zastosowane już sposoby optymalizacji. W porównaniu do aplikacji powyżej, Insights przekazuje bardzo dokładne informacje, przez co jest dobrym narzędziem do kontrolowania jakości tworzonej przez nas strony.

Poza tymi trzema narzędziami Google, możemy w sieci znaleźć sporo podobnych witryn walidacji stron internetowych, takich jak WebPageTest, Nibbler, GTMetrix lub Speed test Pingdom. Każdy minimalnie się różni, jedne przekazują dokładne dane techniczne przesłanych informacji inne pozwalają wybrać miejsce z którego test ma zostać wykonany, większość jednak ma ten sam cel.

Artykuł ze strony Arkana E-Marketingu

Udostępnij: