Klub Trenera TTT z HPR Group

Narzędzia team coachingu

Reaktywujemy po wakacyjnej przerwie spotkania klubu Trener Trenerowi Trenerem w Katowicach! Tym razem naszym partnerem jest HPR Group!
9 października w godzinach 17.30 – 20.00 zapraszamy na warsztat „Narzędzia team coachingu. Transformująca obecność w pracy z zespołem”.
 
Celem warsztatu jest poznanie narzędzi coachingowych pozwalających wykorzystywać potencjał trudnych sytuacji w zespole oraz doświadczenie narzędzi coachingowych opartych na transformującej obecności.
Team coaching

Czytaj dalej Klub Trenera TTT z HPR Group

Projekty UE

Podsumowanie projektów finansowanych z UE

Powoli zbliżamy się do końca z organizacją Projektów Unijnych. Pozostała nam jeszcze rekrutacja do ostatnich grup w dwóch projektach.

Projekt „Zagraniczny staż – nowe możliwości”

Obecnie odbywają się jeszcze u nas zajęcia z języka angielskiego, które przygotowują uczestników do wyjazdu na staż do Wielkiej Brytanii. Został ostatni miesiąc nauki, a wyjazd zbliża się wielkimi krokami. Projekt “Zagraniczny staż – nowe możliwości” to doskonała opcja dla młodych ludzi, którzy chcieliby odbyć interesujący staż, pozwiedzać, zasmakować nowej kultury oraz przekonać się jak wygląda życie za granicą. Jedna z grup już jest po wyjeździe, druga aktualnie przebywa w Birmingham, a trzecia się przygotowuje do podróży. W październiku rozpocznie się rekrutacja do ostatniej już grupy. Zapraszamy kolejne 12 osób do wypełnienia dokumentów. Czytaj dalej Projekty UE

Narzędzia trenera – Escape Box

Koncepcja Escape Rooms oraz wykorzystanie jej w biznesie.

Escape Room to świetny sposób na spędzenie czasu z przyjaciółmi w nietypowy sposób. Na czym polega gra? Zostajemy zamknięci w pomieszczeniu, z którego musimy się wydostać rozwiązując szereg zadań i łamigłówek. Ponieważ ogranicza nas przede wszystkim czas, który jednocześnie mobilizuje do działania.

Czy skorzystanie z takiej formy rozrywki pomoże nam lepiej poznać siebie i swój zespół? Przede wszystkim przekonamy się:

  • czy potrafimy pracować w grupie;
  • kim jesteśmy w grupie;
  • jak zachowujemy się będąc w obliczu wyzwania

W związku z tym wpadliśmy na pomysł stworzenia czegoś podobnego, co mogłoby być wykorzystywane na naszych szkoleniach. O czym mowa? Opowiemy o tym w dalszej części.

Jakie wartości wyniesiemy z gier takich jak Escape Room Escape Box?

Z całą pewnością oprócz możliwości ciekawego i kreatywnego spędzenia czasu, escape room jest możliwością uświadomienia sobie, jakimi jesteśmy osobami, jak działa na nas ograniczenie czasowe i jak radzimy sobie w zespole. Czy te okoliczności działają na nas pozytywnie, czy negatywnie. Każdy z nas jest inny i każdy z nas będzie pełnił inną rolę w grupie.  Możesz być:

  • naturalnym liderem
  • człowiekiem idei
  • praktycznym organizatorem
  • człowiekiem akcji
  • perfekcjonistą.
  • człowiekiem kontaktów
  • sędzią
  • człowiekiem grupy

Udział każdej z osób jest ważny i potrzebny. Przede wszystkim dzięki różnorodności w zespole, jesteśmy w stanie sprawnie wykonać zadanie i dotrzeć do określonego celu. Podczas takich działań możemy stwierdzić jak radzimy sobie w grupie i jaka jest nasza pozycja. Czy praca w zespole ułatwia nam pracę, czy jest dla nas uciążliwa i wolimy indywidualność? Czy potrafimy sobie poradzić w sytuacji konfliktowej?

Escape BOX to nowe narzędzie, które wykorzystujemy podczas naszych szkoleń. Ze względu na to, są one jeszcze ciekawsze i wciągające, a jednym z ich zadań jest ukazanie stylu zachowań każdego z uczestników. Narzędzie to zostało przygotowane dla nas przez Bartka Andrzejewskiego – Skład przygodowy

Szkolenie z nowym narzędziem – Escape BOX

Poprawna komunikacja w zespole to bardzo ważna kwestia, której można się nauczyć. Aby zespół pracował efektywnie i sprawnie warto zadbać o właściwy przepływ informacji. W związku z tym narzędzie jakim jest Escape BOX, pomaga w zrozumieniu, na czym należy się skupić i jak ze sobą rozmawiać, aby nie dochodziło do konfliktów i aby nasz cel był jak najszybciej realizowany. Często goni nas czas, dlatego ćwiczenia z Escape BOX zobrazują jak sobie poradzić z takim ograniczeniem i jak z problemu zmienić go w  motywację.

Interesuje Cię samo narzędzie? Zapytaj o szczegóły naszego trenera Maćka Westerowskiego

Szkolenia z komunikacji interpersonalnej

Komunikacja interpersonalna

O komunikacji werbalnej i niewerbalnej uczymy się już w szkole. Wydaje nam się, że wiemy wszystko o komunikacji z drugim człowiekiem, bo przecież praktykujemy to na co dzień, podczas zwykłych rozmów. Zapewne jednak, nie jeden raz, doszło do nieporozumień, niedomówień, a nawet kłótni. Dlaczego tak się dzieje? Jakie błędy popełniamy i czy warto uczestniczyć w szkoleniach z komunikacji interpersonalnej?

Bariery komunikacyjne

Słuchanie

szkolenia z komunikacji interpersonalnej szkolenia interpersonalneSkuteczność i jakość naszych rozmów, zależne są od naszego zaangażowania i działań, jakie podejmujemy. O efektywnej komunikacji mówimy wtedy, gdy treść wypowiedzi jest zgodna z zamysłem osoby nadającej. Wszelkie trudności i bariery w komunikacji interpersonalnej są przyczyną wielu konfliktów i nieporozumień. Zacznijmy od tego jakimi słuchaczami jesteśmy i jakie błędy popełniamy. Wydaje się, że jest to umiejętność prosta i oczywista, natomiast sztuka słuchania wymaga skupienia, zaangażowania i chęci. Do najczęstszych błędów słuchaczy zalicza się:

  • Porównywanie – podczas rozmów nieraz potrafimy odlecieć myślami, ponieważ stale porównujemy się do naszego rozmówcy.
  • Osądzanie – jest to inaczej uprzedzenie do rozmówcy, ocenianie go jeszcze przed wysłuchaniem tego, co ma nam do powiedzenia.
  • Domyślanie się – usilnie staramy się znaleźć ukryte znaczenie i wydaje nam się, że wiemy lepiej, co nasz rozmówca chce nam przekazać.
  • Utożsamianie się – przestajemy wnikliwe słuchać skupiając się na przywoływaniu własnych wspomnień.
  • Zjednywanie – powierzchownie zgadzamy się z rozmówcą tylko dlatego, że chcemy być postrzegani jako osoby miłe.
  • Przekonanie do swojej racji – jesteśmy pewni swojej nieomylności, nieraz podnosimy głos, czy przekręcamy pewne fakty, byle postawić na swoim.
  • Zmiana tematu – kiedy wątek jest dla nas niewygodny, zmieniamy go lub staramy się obrócić to w żart chcąc rozładować napięcie.
  • Przygotowywanie odpowiedzi – nieraz potrafimy całkowicie zgubić wątek, zatracić się w rozmowie z tego względu, że zaczęliśmy myśleć o tym, jak i co odpowiedzieć naszemu rozmówcy.

Przekazywanie

Bycie nadawcą to również nie lada wyzwanie. Wiąże się to z precyzyjną oraz racjonalną wypowiedzią. Aby przekazywana wiadomość była pełna, należy zwrócić uwagę nie tylko na słowa, ale również na wykonywane gesty, mimikę, czy ton głosu. Mowa tutaj o komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Tą pierwszą są słowa, ale także porozumiewanie się za pomocą pisma czy w formie elektronicznej. Komunikacja niewerbalna odgrywa taką samą rolę, a nieraz nawet większą od komunikacji werbalnej. Dzięki mowie ciała, nieraz możemy spekulować, czy usłyszana przez nas informacja jest prawdą, czy niekoniecznie, bowiem gesty mogą nie iść w parze z przekazywaną wiadomością. Będąc nadawcą dobrze jest zachować obiektywność, ale również być świadomym i przygotowanym na to, że nasz słuchacz może mieć odmienne zdanie na dany temat. W rozmowie nie warto się wywyższać, okazywać siebie za wszystkowiedzących, ponieważ taka postawa nadawcy skutecznie odpycha słuchacza. Należy postawić się w sytuacji drugiej osoby i traktować ją tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani.

Komunikacja w społeczności nie jest tak prosta, jak może się wydawać. Dlatego warto korzystać ze szkoleń czy warsztatów, które mogą nam skutecznie pomóc pokonać bariery komunikacyjne.

Szkolenia z komunikacji interpersonalnej

Dlaczego warto wziąć udział w takim szkoleniu? Prowadząc rozmowę z drugą osobą, naszym celem staje się, aby przekazywana przez nas informacja była skuteczna i jasna. Na takim szkoleniu, nauczymy Cię w jaki sposób przekazywać wiadomość, ale również jak słuchać. Dwa, z pozoru łatwe tematy, sprawiają nieraz trudność, dlatego warto szkolić się w zakresie komunikacji, aby nasze życie, nie tylko towarzyskie, ale również zawodowe, było proste, przyjemne i pozbawione sporów. Szkolenia z komunikacji interpersonalnej prowadzone przez naszych trenerów są dedykowane osobom, którym zależy na korzystnym porozumiewaniu się w sferze prywatnej, ale również w przestrzeni zawodowej.