Strefa Dobry Start Katowice

Oswój Czas

„Oswój Czas” czyli jak połączyć Zarządzanie sobą w czasie z wiedzą o udarze mózgu.

Oswój czasPrzez kilka ostatnich miesięcy braliśmy udział w projekcie realizowanym w ramach ogólnopolskiej olimpiady projektów społecznych „Zwolnieni z Teorii”.  Organizatorami projektu są trzej maturzyści: Bartosz Cieśla, Bartłomiej Gieszczyk oraz Wiktor Radwan, uczniowie I LO im. Jana Smolenia w Bytomiu.

W czasie realizacji projektu doskonalili oni swoje kompetencje w szczególności:

  • komunikację interpersonalną
  • umiejętność wystąpień publicznych,
  • umiejętność przygotowania prezentacji multimedialnych
  • umiejętność nawiązywania kontaktów z partnerami strategicznymi
  • umiejętność pozyskiwania sponsorów

W ramach projektu wspólnie zrealizowaliśmy wykłady dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Każdy wykład składa się z dwóch części, których wspólnym mianownikiem jest czas.

Pierwsza z nich to odpowiedź na szeroko rozumiany problem marnowania czasu przez młodzież. Podczas wykładu „Zarządzanie sobą w czasie” uczniowie poznają podstawy sprawnego i efektywnego wykorzystania swojego czasu. Mają również okazję poznać sprawdzone techniki organizowania swoich zadań, skupiające się przede wszystkim na efektywniejszym uczeniu się. Wykład prowadzony jest przez Macieja Westerowskiego reprezentującego Strefę Dobry Start  i MW Business Coaching w Katowicach.

W 45 minut uczniowie dowiedzieli się, że warto skoncentrować się przez dwie godziny dziennie na nauce i zadaniach domowych, aby mieć więcej wolnego czasu na swoje pasje i dla siebie. Uczestnicy poznali sprawdzoną metodą „Pomodoro” polegającą na podziale czasu na naukę na 25 minutowe odcinki, pomiędzy którymi robimy sobie 5 minutową przerwę. Dowiedzieli się również, że określone godziny w ciągu dnia są odpowiednie dla efektywnej nauki, a np. godziny pomiędzy 14 a 16 warto spędzić odpoczywając.

Czas będący wspólnym mianownikiem całego spotkania pojawił się również w drugiej części naszych spotkań z młodzieżą. W czasie prezentacji dotyczącej rozpoznawania udarów mózgu, uczestnicy dowiedzieli się miedzy innymi, że prawdopodobieństwo wystąpienia udaru mózgu wynosi tyle samo co prawdopodobieństwo wyrzucenia szóstki w kostce do gry. Biorąc pod uwagę to, że co 6 człowiek na Świecie narażony jest na ryzyko udaru uczestnicy otrzymali wiedzę jak go rozpoznać i jaki wpływ ma czas reakcji na objawy w przypadku tego schorzenia.

Przeprowadziliśmy wspólnie 13 wykładów, w 4 różnych miastach na Śląsku, w kilkunastu szkołach. Wykłady odbywały się zarówno w pełnych aulach (nawet 200 osób) jak i w kameralnych salach lekcyjnych. W czasie dwóch miesięcy bezpośrednimi beneficjentami projektu stało się ponad 1368 osób – uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Udostępnij:
Zamknij
Call Now Button