Flexi Form Days czyli spotkania z marketingiem internetowym.
Ostatnie trzy miesiące odwiedziłem kilka polskich miast między innymi: Szczecin, Koszalin, Słupsk, Bydgoszcz, Lublin, Kielce, Łódź i Rzeszów jako prelegent programu Internetowe Rewolucje pod patronatem Google. Moim zadaniem było zaprezentowanie firmom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw podstawowych informacji o tym jak i na co powinni zwrócić uwagę podczas prezentacji swoich biznesów w internecie. Spotkania miały miejsce podczas Flexi Form Days organizowanych przez grupę Polska Press. Z moim wykładem udało mi się dotrzeć do kilkuset przedstawicieli małych i średnich firm różnych branż.
Przedsiębiorcy na każdym spotkaniu zwracali uwagę, że ich nakłady na internet nie przynoszą oczekiwanych korzyści. Reklamy są nie efektywne a komunikacja w kanałach Social Media nie jest im potrzebna. Czasami pojawiały się głosy, że internet zamiast pomagać niszczy ich biznesy. Bardzo szybko okazało się, że brak efektów jest spowodowany brakiem opracowania odpowiedniej strategii obecności w internecie jak i braku przystosowania swoich działań do potrzeb użytkowników.
Na co więc zwrócić uwagę?
Po pierwsze zastanowić się co i w jakim czasie chcemy osiągnąć dzięki internetowi!
- Opracuj strategię
- Plan działań na najbliższe pół roku
- Zastanów się jakim budżetem dysponujesz
- Kto może Ci pomóc
Po drugie odpowiednio przygotować stronę internetową firmy
- Pamiętaj o użytkowniku UX
- Określ cel strony
- Przystosuj stronę do urządzeń mobilnych
Po trzecie przyciągnij ludzi/klientów do witryny
- Zoptymalizuj stronę www (SEO)
- E-mail marketing
- Kampanie AdWords w wyszukiwarkach (SEM)
- Content marketing
- Wideo marketing
- Social Media
- Płatne kampanie na Facebooku, Instagramie, Linkedin
Po czwarte pamiętaj o analityce
- Google Analytics to podstawowe darmowe narzędzie, które odpowie Ci ile osób odwiedza Twoją witrynę, z jakich urządzeń korzystają, z jakich miast pochodzą, ile pieniędzy zostawili w Twoim sklepie
- Google Search Console, kolejne darmowe narzędzie oceni Twoją stronę, pod kątem obecności w wyszukiwarce. Podpowie Ci skąd prowadzą linki do Twojej witryny, pokaże błędy które musisz naprawić
- Test optymalizacji mobilnej pokaże Ci czy strona jest przystosowana do urządzeń mobilnych i co na niej należy poprawić
- PageSpeed Insights pokaże jak szybko ładuje się twoja strona i jakie błędy z tym związane trzeba poprawić.
Po piąte zapisz się na szkolenia z e-marketingu
Kolejne spotkania z cyklu już jesienią. Tymczasem zapraszam na najbliższe spotkanie w ramach darmowego cyklu Arkana E-Marketingu do Strefy Dobry Start. Na początek pokażemy jak dopasować swoją stronę do urządzeń mobilnych. Startujemy 11 lipca o godzinie 18. Będziecie mogli nie tylko spotkać się z nami ale również porozmawiać na temat szkoleń, które organizujemy.
Szkolenia e-marketing
- Szkolenie Google AdWords dla początkujących i zaawansowanych
- Szkolenie Google Analytics dla początkujących i zaawansowanych
- Szkolenie z tworzenia stron na WordPressie dla początkujących
- Szkolenie z Facebook Ads
- Szkolenie storytelling i copywriting
- Szkolenie optymalizacja stron internetowych dla początkujących
Zapraszamy również do udziału w studiach podyplomowych z e-marketingu „Akademia e-marketingu” organizowanych przez nas w ramach współpracy z Górnośląską Wyższą Szkołą Handlową w Katowicach i kończących się egzaminem Dimaq.